KiKa - Impactcampagne

Klant

KiKa

Klant

KiKa

Klant

KiKa

Type

Commercial

Type

Commercial

Type

Commercial

Intro

KiKa gaat voor kinderen met kanker 100% genezen. De KiKa Loterij draagt daaraan bij, maar was nog relatief onbekend. Samen met Catch of the Day creëerden we deze campagne bestaande uit vijf verschillende video's.

Intro

KiKa gaat voor kinderen met kanker 100% genezen. De KiKa Loterij draagt daaraan bij, maar was nog relatief onbekend. Samen met Catch of the Day creëerden we deze campagne bestaande uit vijf verschillende video's.

Intro

KiKa gaat voor kinderen met kanker 100% genezen. De KiKa Loterij draagt daaraan bij, maar was nog relatief onbekend. Samen met Catch of the Day creëerden we deze campagne bestaande uit vijf verschillende video's.

Room
Room
Room

Uitdaging

We moesten drie dingen tegelijk oplossen:

  1. Meer zichtbaarheid. De loterij was nog niet top-of-mind bij het brede publiek.

  2. Universele inzetbaarheid. Eén campagne die werkt op tv, online én socials.

  3. Heldere positionering. Begrijpelijk maken dat de opbrengst direct bijdraagt aan onderzoek naar kinderkanker, niet aan prijzen.

Uitdaging

We moesten drie dingen tegelijk oplossen:

  1. Meer zichtbaarheid. De loterij was nog niet top-of-mind bij het brede publiek.

  2. Universele inzetbaarheid. Eén campagne die werkt op tv, online én socials.

  3. Heldere positionering. Begrijpelijk maken dat de opbrengst direct bijdraagt aan onderzoek naar kinderkanker, niet aan prijzen.

Uitdaging

We moesten drie dingen tegelijk oplossen:

  1. Meer zichtbaarheid. De loterij was nog niet top-of-mind bij het brede publiek.

  2. Universele inzetbaarheid. Eén campagne die werkt op tv, online én socials.

  3. Heldere positionering. Begrijpelijk maken dat de opbrengst direct bijdraagt aan onderzoek naar kinderkanker, niet aan prijzen.

Running
Running
Running
Celebration
Celebration
Celebration

Resultaat

De nieuwe commercialcampagne maakte direct impact:

  • 400% meer online inschrijvingen per maand

  • Lagere conversiekosten door efficiëntere targeting en sterkere creatie

  • Sterkere merkbeleving dankzij echte mensen in plaats van voorheen gebruikte animaties

Resultaat

De nieuwe commercialcampagne maakte direct impact:

  • 400% meer online inschrijvingen per maand

  • Lagere conversiekosten door efficiëntere targeting en sterkere creatie

  • Sterkere merkbeleving dankzij echte mensen in plaats van voorheen gebruikte animaties

Resultaat

De nieuwe commercialcampagne maakte direct impact:

  • 400% meer online inschrijvingen per maand

  • Lagere conversiekosten door efficiëntere targeting en sterkere creatie

  • Sterkere merkbeleving dankzij echte mensen in plaats van voorheen gebruikte animaties

Room
Room
Room