KiKa - Impactcampagne



Klant
KiKa
Klant
KiKa
Klant
KiKa
Type
Commercial
Type
Commercial
Type
Commercial
Intro
KiKa gaat voor kinderen met kanker 100% genezen. De KiKa Loterij draagt daaraan bij, maar was nog relatief onbekend. Samen met Catch of the Day creëerden we deze campagne bestaande uit vijf verschillende video's.
Intro
KiKa gaat voor kinderen met kanker 100% genezen. De KiKa Loterij draagt daaraan bij, maar was nog relatief onbekend. Samen met Catch of the Day creëerden we deze campagne bestaande uit vijf verschillende video's.
Intro
KiKa gaat voor kinderen met kanker 100% genezen. De KiKa Loterij draagt daaraan bij, maar was nog relatief onbekend. Samen met Catch of the Day creëerden we deze campagne bestaande uit vijf verschillende video's.



Uitdaging
We moesten drie dingen tegelijk oplossen:
Meer zichtbaarheid. De loterij was nog niet top-of-mind bij het brede publiek.
Universele inzetbaarheid. Eén campagne die werkt op tv, online én socials.
Heldere positionering. Begrijpelijk maken dat de opbrengst direct bijdraagt aan onderzoek naar kinderkanker, niet aan prijzen.
Uitdaging
We moesten drie dingen tegelijk oplossen:
Meer zichtbaarheid. De loterij was nog niet top-of-mind bij het brede publiek.
Universele inzetbaarheid. Eén campagne die werkt op tv, online én socials.
Heldere positionering. Begrijpelijk maken dat de opbrengst direct bijdraagt aan onderzoek naar kinderkanker, niet aan prijzen.
Uitdaging
We moesten drie dingen tegelijk oplossen:
Meer zichtbaarheid. De loterij was nog niet top-of-mind bij het brede publiek.
Universele inzetbaarheid. Eén campagne die werkt op tv, online én socials.
Heldere positionering. Begrijpelijk maken dat de opbrengst direct bijdraagt aan onderzoek naar kinderkanker, niet aan prijzen.






Resultaat
De nieuwe commercialcampagne maakte direct impact:
400% meer online inschrijvingen per maand
Lagere conversiekosten door efficiëntere targeting en sterkere creatie
Sterkere merkbeleving dankzij echte mensen in plaats van voorheen gebruikte animaties
Resultaat
De nieuwe commercialcampagne maakte direct impact:
400% meer online inschrijvingen per maand
Lagere conversiekosten door efficiëntere targeting en sterkere creatie
Sterkere merkbeleving dankzij echte mensen in plaats van voorheen gebruikte animaties
Resultaat
De nieuwe commercialcampagne maakte direct impact:
400% meer online inschrijvingen per maand
Lagere conversiekosten door efficiëntere targeting en sterkere creatie
Sterkere merkbeleving dankzij echte mensen in plaats van voorheen gebruikte animaties



Ander werk
Ander werk



